12 januari 2009

På jakt efter startlistor

Till helgen väntar världscuptävlingarna i Zakopane och om ni inte redan upptäckt skidklubbens hemsida så kan jag tipsa om den. Adressen är: http://www.tzn.com.pl/
Där publiceras nationernas ifyllda anmälningsformulär (en bit ner på startsidan). Vet inte om alla uppgifter stämmer till hundra procent, vissa anmälningar är ifyllda redan innan nyår, men det är ändå intressant att se hur formulären ser ut. Fast det kanske bara är jag som tycker sånt är intressant... Nationerna använder lite olika mallar men alla har listat vilka hoppare och ledare som ska med, ankomst- och avresedag mm. Man kan även se när och var anmälningarna är gjorda och vem som skickat in dem.

Annars är det ofta svårt att hitta kompletta startlistor på internet i god tid. Inför tävlingarna i Engelberg letade jag på en massa hemsidor utan resultat (skispringen.com, sportsplanet, FIS, Weltcup Engelbergs sida mfl). Inte ens tidigt på fredagsmorgonen, bara några timmar före kvalet, fanns det någon startlista på FIS hemsida. Först när jag kom till Engelberg fick jag tag på en på Wettkampfbüro. Det borde inte vara så svårt att publicera startlistorna någon dag i förväg, skulle det sedan bli några förändringar så är det väl bara att uppdatera den. Hör gärna av er om ni har tips på någon bra sida!

Inga kommentarer: