20 januari 2009

Jordenrunt

Vilka beger sig den långa vägen till Vancouver och/eller Sapporo? Jag tycker att båda tävlingarna borde gynnas av att det är två helger i rad utanför Europa. För dem som beger sig till Kanada blir det inte så stor omväg att göra en jordenruntresa via Sapporo. Mellan tävlingarna kan de passa på att träna lite i Nordamerika eller Japan. Dubbelt så många tävlingar borde innebära dubbelt så många skäl att åka med. Sen kanske lagen tänker annorlunda, vad vet jag.

Ett annat skäl till att de flesta borde vara på plats är att så många redan har stått över antingen Kulm eller Zakopane. Dessutom tror jag att de flesta är nyfikna på att testa nästa års OS-backe i Whistler. Det ska bli väldigt spännande att se vilka som verkar trivas bäst i den backen.

När det gäller de tre i toppen är frågan om någon av dem verkligen vågar stå över en helg! Vem vågar riskera att tappa 200 poäng till någon av de andra två... De måste nästan hoppa igenom hela säsongen för att behålla drömmen om en totalseger.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med i allt du skriver, men är inte säker på att lagen tänker så. Jag gissar att många sticker till Vancouver av de skäl som du skriver, men Sapporo tror jag får lite färre deltagare. Ha en bra kväll! Marit