11 januari 2009

"Backhoppning?! Hur kommer det sig?"

Hej och välkomna till premiärinlägget i min backhoppningsblogg.

De tre senaste säsongerna har jag lagom till premiären i Kuusamo börjat fundera på att starta en backhoppningsblogg. Har till och med börjat dikta ihop hela inlägg i huvudet men sen har det inte blivit någon blogg, inte förrän nu.

Jag har älskat backhoppning så länge jag kan minnas och när folk får höra det är den givna kommentaren: "Backhoppning?! Jaha... Hur kommer det sig att du gillar det?!" Såg Eurosports tittarsiffror för nåt år sen och minns att jag blev förvånad över att det faktiskt finns så många svenskar som följer backhoppning. Ibland känns det som om jag är den enda. Återstår bara att se hur många som hittar hit.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hittade hit tack vare Marit's blogg :) Har också känt mig något ensam av att följa backhoppning, ingen annan jag känner delar mitt intresse utan det är andra vintersporter som gäller för dom. Men men... alla kan ju inte tycka lika, även om backhoppning är bäst ;-)

Tasja sa...

Men du måste ju tala om hur det kom sig då ju....:d

Jättekul du kommit igång, vi är nog fler svenskar "där ute i buskarna" än vad man tror!

Anonym sa...

Hej åsa!
Jag har känt exakt samma sak. jag älskar backhoppning och jag följer varje tävling. Just nu är jag i dubai på praktik i 5 månader, så om jag inte lyckas se eurosport över internet så kommer jag att missa varje tävling, vilket jag är extremt ledsen för. Jag är dock relativt ny inom backhoppning, har alltid gillat det med det var inte förrens 2-3 år sedan jag blev fast (då jag flyttade hemifrån), men det finns så mycket att lära. Jag är extremt glad över att det finns fler än jag som gillar denna sport för jag har knappt träffat någon som är intresserad förutom jag. Men jag brinner verkligen för backhoppning. Skulle vilja syssla med det resten av mitt liv.
Det ska bli kul att följa din blogg!

Åsa sa...

Hej och tack för era kommentarer!

@Jossan
Ok, ska skriva ett inlägg med svar på frågan, men inte just nu. Vet dock inte om det finns nåt bra svar.

@Karin
Vet inte om det finns någon sida som sänder hela tävlingarna online eller om det bara går att se korta snuttar här och där. Hoppas att du hittar nåt!

Tasja sa...

Karin - de här sänder livestream även från backhoppning. Gå in på live sport och sen others. Ibland är det knöligt få igång sändningen och man kan också få lov ladda hem program. Men någon länk funkar allid!

Det är där jag ser alla tyska fotbollsmatcher när jag är i Sverige och inte har de tyska kanalerna.

Länken: http://myp2p.eu/index.php?part=home

PS: Åsa! Du kanske ska tipsa om denna i ett eget inlägg? Ifall fler vill ha livestream. Om man inte har tillgång till TV men internet tex (på jobbet osv).

Anonym sa...

åh! tack för era tips! så fort jag får ett vettigt internet som inte stänger av hela tiden här nere, så ska jag genast kolla upp det! även en kort snutt är bättre än ingenting. =D Tack!