06 februari 2009

Vadå Teamturné?!

Jag har nog inte riktigt fattat det här med teamturnén. Innan säsongen trodde jag att det innebar att det bara skulle vara lagtävlingar men nejdå. Bara TVÅ tävlingar av fem är lagtävlingar... Vad är det för speciellt med det?! Innebär även att det trots allt inte är något lysande tillfälle att stå över för dem som inte har ett helt lag.

Tyska Magdalena Schnurr tog JVM-guld före lagkamraten Anna Häfele och fransyskan Coline Mattel. I grabbarnas lagtävling vann Österrike före Tyskland och Polen. Men varför har inte tjejerna någon lagtävling? Det skulle kanske inte bli jättemånga startande lag men det spelar väl ingen roll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det är lite konstigt med att det bara är två, framförallt som de menar att Klingenthal ingår. Hela den här turnén tror jag mest är PR. De här arrangörerna har länge velat ha tävlingar och göra på det här sättet var kanske enda möjligheten. det pratas otroligt mycket om denna turné, men jag håller med om att den inte riktigt håller vad den lovar. Jag tror det är ett marknadsföringsknep från arrangörerna. Ha de1 MArit