28 mars 2009

Bilder från Vikersund, Del 2

Nu har jag äntligen blivit klar att lägga upp bilderna från skidflygningen i Vikersund. Första gången jag kollade igenom bilderna tyckte jag att de var bättre än väntat (förmodligen för att jag ställt in mig på att jag inte skulle kunna ta några foton alls). När jag sen kollade igenom dem igen tyckte jag dock att de var sämre än jag mindes. *s* Lördagens bilder var lite oskarpa för att det var så grått ute och på söndagen ställde solen till problem. Flera av bilderna som skulle kunnat vara riktigt bra förstördes av att någon blundar, gör nån konstig grimas eller får skuggor i ansiktet av solen. Det finns inte heller någon riktig logik i vilka som fångats på bild. Har flera kort på hoppare som jag inte ens tycker om medan andra som jag gärna velat fotografera inte fastnade på en enda... Hur som helst, här kommer ett litet urval av de bilder som jag tycker blev helt ok. Klicka på bilderna för förstoringar. Hoppas ni tycker om dem.

Vikersund by night ;)


2 * Simon Ammann (det såg så skoj ut med de där skidglasögonen)


Tom Hilde / Vegard Sklett


Thomas Morgenstern / Wolfgang Loitzl


En "myra" i backen (Robert Kranjec) / söndagens pall


Roar Ljökelsöy / Nick Fairall


Michael Uhrmann / Martin Schmitt


Harri Olli / Lukasz Rutkowski


Primoz Pikl / Robert Hrgota

Inga kommentarer: