12 mars 2009

Snart bär det av till Vikersund :)

Oavsett hur det går i Lillehammer imorgon så kommer nog söndagens tävling i Vikersund bli direkt avgörande för utgången av Nordic Tournament. I en skidflygningsbacke går det att ta in eller tappa extra många poäng...

Mår åtminstone inte sämre än i tisdags vilket är bra. Håller på att packa, äta kvällsmat och följa backhoppningen från Lillehammer. Kollade precis väderprognosen för Vikersund för helgen och det ser helt ok ut. Från några minus till några plusgrader beroende på tid på dygnet. Moln på lördagen, lite sol på söndagen och förmodligen inget regn. Men det är ju långt ifrån alltid som de där prognoserna stämmer... Det där sista lät bäst men jag packar ändå ner en regnponcho och det dyra men mycket praktiska regnskyddet till ryggsäcken som jag inhandlade på lördagsmorgonen i Engelberg (efter att ryggsäckens innehåll legat utbrett på tork hela natten...).

Om jag får möjlighet skriver jag en uppdatering från Norge i helgen. Om inte så kommer det en lång rapport när jag kommer hem. :)

1 kommentar:

Vicky M sa...

hey Åsa!
kom till din blogg via Jossan. Har ett annonseringsförslag till dig, du kan höra av dig via mail om du vill veta mer :)

hälsningar,
Vickan