10 mars 2009

Halvtid i Nordic Tournament

Det får bli ett kort inlägg idag. Känns som om jag håller på att bli sjuk... Hoppas verkligen att jag har fel, får bara inte bli sjuk nu... Orkade egentligen inte se backhoppningen så jag snabbspolade igenom tävlingen på 60 minuter. Men utgången av tävlingen var nog just vad jag behövde. Kände mig genast på lite bättre humör.

Tävlingen började ungefär som igår med många korta hopp och någon som glänste till då och då. Vinden? Norrmännen var katastrof, tyskarna likaså. Men japanerna imponerade. Harri Olli och ledning efter första omgången verkar inte vara någon bra kombination. Som så ofta på sistone tappade han förstaplatsen och slutade fyra.

Takanobu Okabe, 38 år, vann tävlingen! Så häftigt! Hans första seger på drygt tio år. Han har hoppat bra på sistone så även om det inte var helt väntat så var det inte heller någon stor skräll. Undra hur länge han kommer fortsätta hoppa och undra hur länge han kan hålla sig i den absoluta världseliten?!

Schlierenzauer blev bara 10:a, säsongens sämsta resultat för hans del. Eftersom Simon Ammann var tvåa idag skiljer nu "bara" 200 poäng i totala världscupen med fem tävlingar kvar. Visst, det är inte helt omöjligt men Schlieri lär nog inte behöva vara orolig...

Nordic Tournament efter 2 tävlingar
1. Simon Ammann: 476,4 p
2. Takanobu Okabe: 467,7 p
3. Harri Olli: 467,4 p

Inga kommentarer: