06 december 2009

Vindar och backrekord

Tack för tipsen om Eurosport 2. Har tyvärr inte den kanalen men jag hittade en bra stream från NRK så jag kunde se tävlingen live i alla fall. Tur för den här tävlingen hade jag absolut inte velat missa. En inte helt rättvis tillställning men jag var nöjd ändå.

Idag var det ingen snö i luften men då var det i stället vinden som ställde till problem. Schlieri gnällde i media över att farten var för hög i första omgången (när han inte kunde stå sitt hopp på 150,5 meter). Espen Bredesen kommenterade det hela i VG med att österrikarna får skylla sig själva eftersom det var de som stoppade de nya reglerna till den här säsongen... Visst ska man inte äventyra hopparnas hälsa genom att sätta för hög fart men jag tyckte inte att det kändes som om det var någon fara.

Backrekord och seger för Simon Ammann som fick dela pallen med Harri Olli och Emmanuel Chedal! :)

Först i pausen kom jag på att Andreas Küttel inte var med och att han inte ens fanns med i startlistan till kvalet. Verkar som om han begett sig hemåt för att babyn är på väg!

Inga kommentarer: