12 december 2009

I väntan på Engelberg

Det är total Ösi-dominans i continentalcupen för tillfället. I samtliga av de fyra första tävlingarna (Rovaniemi och Vikersund) har det varit mellan två och fyra österrikare överst i resultatlistan... I världscupen är det tävlingsfri helg eftersom Harrachov blev inställt. Istället blir det en extra tävling i Engelberg! Inte mig emot. :) Har bokat mina flygbiljetter nu och ser verkligen fram emot nästa helg. Nu håller jag bara tummarna för att laguttagningarna blir som önskat... *nervös*

I väntan på nästa tävling kommer här några
bilder från Engelberg 2008



Anders Jacobsen / Andreas Arén


Titlisschanze / Robert Kranjec


Martin Koch / Martin Schmitt övar på flygpositionen


Matti Hautamäki under startnummerutdelningen / Nationspresentationen


Prisutdelning efter lördagens tävling / Ville Larinto


Felix Schoft / Vad har Jernej Damjan runt halsen?!!?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir avundsjuk (positivt!)! Trevlig resa och trevliga upplevelser i Engelberg - och må hända att det smyger sig in ett och annat exklusivt foto på bloggen?!

Sture

Åsa sa...

Tack så mycket. Ja, tanken är att det ska dyka upp några foton här efter tävlingen. :) Brukar fylla kameran när jag är iväg...

/Åsa