26 november 2009

Usch vilken start på säsongen...

Dålig start på säsongen i dubbel bemärkelse... Möttes av en svart TV-ruta när jag slog på Eurosport (tydligen utslaget pga elfel). Efter några stressiga minuter hade jag lyckats koppla in satelliten och vips så syntes en snöig hoppbacke ackompanjerad av Eurosports tyska kommentatorer.

Lugnet varade dock inte länge. Redan efter runt 30 hoppare började vinden ställa till problem och jag började drömma om gate- & vindreglerna från sommaren. De må ha gjort det obegripligt att gissa sig till hur bra hoppen var men det var åtminstone mer rättvist... Minns ni någon gång när vinden inte ställt till problem i Kuusamo?! Efter 46 hoppare tog juryn sitt förnuft till fånga och beordrade omstart. Att höja farten hjälpte dock föga och snart satt jag och vädjade att de skulle bryta igen. Det hade varit rena skämtet att fortsätta. Nu blir det istället kval imorgon kl 15.30 (innan lagtävlingen alltså). TACK för det! Hoppas på bättre lycka då.

Tanken att mina favoriter kanske inte ens kvalar in slog mig inte förrän under eftermiddagens träning. Nu är jag ännu mer nervös inför morgondagen!

Vet inte när svenska Eurosport kom igång igen men ni missade verkligen ingenting!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eurosport redde ut elavbrottet. Nu håller vi tummarna för att kvalet idag blir ett rättvist kval!
Det är kanske ett tråkigt tips men visst vinner Österrike lagtävlingen och Gregor den individuella.
http://www.gregorschlierenzauer.at/blog/

Sture

Anonym sa...

I väntan på att få se hopparna hoppa går det bra att se dem göra annat:
http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=220381157891&id=150395006402

Sture