25 augusti 2009

tillbaka i vardagen + helgens tävlingar

Så, då var jag tillbaka i vardagen igen (och kan åter skriva bokstaven å utan att behöva klippa och klistra...) I lördags var vi på Winterthurer Musikfestwochen och lyssnade på ett svenskt (!) band vid namn Friska Viljor. Hade aldrig hört talas om dem, för mig är Friska Viljor en backhoppningsklubb (& fotboll) från Ö-vik... Undra hur de kom på det namnet.

Kan egentligen inte kommentera helgens tävlingar i Zakopane eftersom jag inte såg dem. Konstaterar bara att Schlieri är tillbaka och att skadan han fick efter vintersäsongen inte verkar ha hindrat hans uppladdning... Sen har det varit CoC i Lillehammer oxå. Noterade främst två saker i resultatlistan. 1. Antonin Hajek är tillbaka och det blev poäng direkt! 2. Johan Erikson hoppar visst fortfarande, trodde att han skulle sluta i våras precis som Andreas men tydligen inte.

Hakuba till helgen. Kommer överhuvudtaget någon åka dit?! När jag såg att Eurosport sänder funderade jag på om det verkligen lönar sig att kolla. Sen såg jag att minst en av mina stora favoriter kommer vara på plats, vilket innebär att jag kommer bänka mig i TV-soffan trots allt. :)

Har inte hunnit gå igenom alla foton från tävlingarna än. Men de kommer att dyka upp så småningom... Det tog evigheter bara att lägga in dem i datorn... Har i alla fall hunnit byta till en aktuell skrivbordsbild. ;)

Inga kommentarer: