28 juli 2009

Nedräkning till semester och SGP

Börjar min semester nästa vecka och då väntar två backhoppningshelger. Ett besök i Einsiedeln är självklart men först ska jag åka till Hinterzarten! Jag kan helt enkelt inte befinna mig i Schweiz, tre timmars resa från Hiza, utan att åka dit... Det är rätt otippat, har egentligen alltid tänkt att Hiza är lite för hysteriskt... Men den tävlingen är väl långt ifrån lika hysterisk nu som den var för några år sedan. Förra året såg det ganska glest ut på läktaren. Det får bli som det blir, jag tänker åtminstone inte vara där i ottan, tror inte ens att det behövs längre... Planerar att äta frukost på hotellet innan jag beger mig till backen.

Helgen efter bär det sedan av till Einsiedeln. Jag har varit på SGP där en gång förut, 2005 när backen var alldeles nybyggd. Vet redan att jag kommer att irritera mig på alla avspärrningar... Är så van vid att vara där på mindre tävlingar när man kan strosa omkring precis överallt (ja förutom uppe i själva backe naturligtvis...) Det är raka motsatsen till hur det är under Sommer Grand Prix, avspärrat precis överallt.

Lite blandat:
* Har köpt ett extra minneskort till kameran, så ni kan vänta er att en eller annan bild dyker upp på bloggen :)
* Frågan är bara om man ska packa ner solkräm eller paraply!
* Det kommer tyvärr inte vara några svenska hoppare på plats i Hiza. Finns det fortfarande några eller slutade de allihop?! Annars är jag rätt nöjd med anmälningarna till premiären (om det inte blir några förändringar).

Inga kommentarer: