12 maj 2009

Det kom ett paket på posten...

Fick en paketavi från posten och kom hem med ett spännande paket från en kompis med 40 (!) schweiziska frimärken på. Kunde inte låta bli att skratta när jag såg det. Bara omslaget var ett konstverk i sig. Die Post hade dessutom bemödat sig med att se till att det fanns en bit av en stämpel på varje frimärke.

Paketets innehåll visade sig vara ett backhoppningsspel fyndat på loppis. Blev jätteglad över den genomtänkta presenten. Förstår att hon kom att tänka på mig när hon såg det och det var som hon skrev den perfekta presenten. Hur bra eller dåligt det där spelet sen visar sig vara är en helt annan fråga. Trodde först att det var ett kunskapsspel men så var det inte. Har inte satt mig in i reglerna men det går tydligen ut på att coacha unga talanger genom en världscupsäsong (se bild). Det finns till och med en "vindtärning" som kan ställa till problem, mycket verklighetstroget. ;)

Om några veckor får jag besök av en kompis som jag lärt känna via backhoppningen. Perfekt, får väl övertala henne att spela det...

1 kommentar:

karin sa...

har du provat spelet? var det roligt?